Părinții revin la școală

Da, părinții se întorc și ei la școală!

Indiferent de vârsta copilului, începerea noului an școlar aduce frământări și in viața părintelui.

Iar când știi că urmează din nou un „altfel” de școală – un „nu știm cum” și un „nu știm în ce fel” – crește și mai mult anxietatea.

Dacă la acest “altfel” adăugăm suprapunerea dintre work-from-home și home-schooling, triada relațională părinte-COPIL-profesor are nevoie de o atenție deosebită pentru a nu da naștere tensiunilor și conflictelor.

O luam oare de la capăt?

Părinți epuizați, copii stresați și frustrarea că materia nu a fost prea bine predată și nici asimilată, ne face sa ne uităm cu teamă și incertitudine la noul an ce tocmai începe.

Dar nu mai bine stabilim noi, părinții, obiective realiste?

Obiective care să ne ajute să rămânem ancorați în realitatea vieții copilului fără a deteriora (prea tare!) relația cu el.

Ca să stabilim obiective realiste în primul rând avem nevoie să ținem seama de etapa de dezvoltare în care se află copilul din punct de vedere psihic și emoțional. De cele mai multe ori dezvoltarea fizică este defazată față de dezvoltarea psihică.

Iar tocmai această discrepanță dintre dezvoltarea fizică și dezvoltarea psihică, ne păcălește pe noi părinții. Avem așteptări mai mari decât copilul poate răspunde și pierdem din vedere modul în care i-am putea susține să se dezvolte multilateral.

Lipsa de motivație, neimplicarea, apatia, plictiseala față de școală par a fi azi o normalitate pentru tot mai mulți copii și un motiv de disperare pentru părinți.

Te așteptăm pe 23 septembrie, orele 13.30 – 14.30, pe Zoom...

Hai să vorbim despre cum să stabilim obiective realiste ținând cont de vârsta copilului și segmentul școlar – primar, gimnaziu sau liceu – în care copilul se află.

Întâlnirea va fi moderată de un psiholog și un consilier școlar.

Până atunci te invit să citești TRIBUT PENTRU EDUCAȚIE.

ÎNSCRIERE

La care atelier te înscrii?